Bedřich Havlíček

Co mi fakt vadí na Nezbedných Koťátkách

19. 11. 2014 10:58:00
Poslední dobou seriozní zpravodajství moc nesleduji, ale mediální vlna, kterou způsobily výroky našeho prezidenta na adresu nejpopulárnější světové kapely, prostě nešla přehlédnout.

Až dosud jsem název tohoto hudebního tělesa vnímal podobně jako prezident. Možná to bylo pod vlivem internetových vyhledávačů, kde vám na výraz "pussy" vyjedou miliony relevantních odkazů na jedno jediné téma, takže pokud hledáte hranostajníka vrbového, nedohledáte se. Naproti tomu většina internetových překladačů uvádí Zemanem použitý výklad až na prvním místě.

Naštěstí se i v dnešní době, prolezlé sobectvím a honbou za ziskem, najdou lidé, kteří nezištně a bez nároku na odměnu uvedou věci do správného kontextu a poučí nás neznalé, jak to ve skutečnosti je. I tady na blogu jsou.
A díky nim už dneska vím, že jde o Koťátka, a ne o...

Přiznám se, že tuhle kapelu prakticky neznám. Zastydl jsem někde v éře rocku, a současným hudebním stylům nerozumím. Ale asi bude fakt dobrá, když je tak populární. Naše veřejnoprávní TV dokonce za nimi do Londýna vyslala reportérku, která jejich moudra hltala s otevřenou pussou.

Zpočátku jsem měl s Koťátky trochu problém. Viděl jsem pár fotek, ale mourovatá klubíčka jsem tam hledal marně. Pak mi došlo, že tady jde o umění, a to k nám často promlouvá v metaforách a alegoriích. Přeladil jsem se tedy na metaforické vnímání, ale moc to nepomáhalo. Teprve metodou "najdi sedm rozdílů" jsem konečně vybudil jakous takous představu vrnících kožíšků, ale bylo to těžké. Tahle metoda je náročná sama o sobě, ale při aplikaci na jediný obrázek je to doslova zabiják.
Pak jsem si ale poslechl něco z jejich hudební tvorby, a v tu ránu mi kočičí asociace začaly naskakovat jako zběsilé.

Teď už s Koťátky prakticky nemám problém. Jednoduše jde o dámy, které se proslavily hlazením koťátek. Dokonce s ohledem na udělenou cenu za kreativní disent se dá mluvit o kreativním hlazení.

Jen jedna věc mi na nich vadí.

Krmit koťátka zmrzlými kuřátky, to je podle mě hodně přes čáru... přinejmenším přes čárku.

p.s.
Jelikož nemám diskutérský průkaz, zavedu zde sekci FAQ, kde předem odpovím na často kladené otázky:

  • souhlasím, to s těmi kuřátky ještě nebyly Pussy Riot, ostatně obě protagonistky už nejsou Pussy Riot ani dnes - ostatní členky kapely se od nich distancují. Ale svět je tak zná, a zná je tak hlavně kvůli těm kuřátkům a jiným kočičinám.
  • ano, v tom rozhovoru ukázaly jasnou převahu nad Zemanem - i když nehovořil bych tady o rozhovoru, ale spíš o pečlivě zrežírované inscenaci. Když už kvůli dvěma-třem minutám záznamu musí vyjíždět celý štáb ČT do Londýna, výsledek se nesmí ponechat náhodě. Ostatně když shlédnete jiné rozhovory, pořízené naživo, bude vám hned jasné, že dámy jsou zvyklé vyjadřovat se spíš neverbálně. Tady nenajdete jediné zbytečné slovíčko, projev je kultivovaný a souvislý i ve složitých a komplikovaných souvětích - prostě je tu na první pohled vidět, že ty hodiny dřiny stály za to...
  • ne, Zemana neobdivuji - vadí mi jeho vlezdobruselismus a levičáctví. Ale v něčem se shodnem, třeba v názoru na novináře...
  • vlastně jsou si podobní víc, než se na první pohled zdá. Oba používají ke svému zviditelnění totéž - Zeman slovně, ony doslova...
  • ne, Jitka to určitě nebyla - i když u ní by se člověk nedivil, že?
  • že se jim říká rockerky mě taky dost překvapuje - ale asi jde o nám dosud neznámou odrůdu rocku... ostatně svět je plný rocků...
  • demonstrace, na níž učastníci fasují nářadí, mi přijde stejně spontánní jako vystoupení starších dorostenek na Strahově...

Autor: Bedřich Havlíček | karma: 30.27 | přečteno: 1383 ×
Poslední články autora