Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak nám zakázali Mirka aneb Příběh Dušínový...

Taky nesnášíte lidi, co se při odchodu zastaví ve dveřích a řeknou „...jo, ještě jsem si vzpoměl...“? Já děsně. A vidíte, teď se chovám úplně stejně.

Ale myslím že vzhledem k okolnostem můj mezidveřní šprajc na odchodu jistě pochopíte. Zakázali nám totiž Mirka Dušína.

Když jsem dnes automaticky klikl na tlačítko „Reagovat“, byl jsem vyzván, abych doplnil do profilu své pravé jméno. To jsem neprodleně učinil. Jaké ale bylo moje překvapení, když systém vyjádřil pochybnosti o mé identitě, a to poměrně nevybíravými slovy – ostatně posuďte sami.

 Možná vás trochu mate mírná odlišnost mezi zadaným jménem a mým jménem v blogovém profilu, nicméně opravdu jsem vyplnil údaje podle pravdy. Moje jméno v profilu je jen maska - úřední nálepka, kterou mi přidělili v době, kdy jsem se ještě nemohl účinně bránit - a s tím co opravdu jsem má pramálo společného. Ve skutečnosti opravdu jsem Mirek Dušín. Tak to prostě cítím.

Taky podobou se nenechte mýlit, příroda si s námi někdy ošklivě pohraje. Já se například narodil jako usměvavý blonďák v těle sarkasticky se šklebícího bruneta. Takové případy se prostě stávají, je to smutné, ale ještě smutnější je, že jsme kvůli tomu diskriminováni.
Jsem taky člověk, tak proč mě nemohou brát takového jaký jsem?!!!

Nicméně na ústrky jsem zvyklý, a tak jsem se nenechal odradit. Uposlechl jsem výzvy registrační autority a obratem zaslal sken občanského průkazu, kde jsem poctivě a v souladu s instrukcemi začernil všechno, co považuji za citlivé, a to dokonce nad požadovaný rámec.

Od té chvíle se mi nikdo neozval, a můj účet (naditý 29 024 dukáty... teda ne že by mi šlo o prachy, ale...) setrvává v uzavřenosti... tak nevím...

Mirek Dušín prý není v ČR používané jméno. Jak to? Vždyť je to dokonce literární postava, a možná známější než Babička. To nemám například pouštět v tramvaji sednout starší dámy, dokud platným dokladem totožnosti neprokáží, že se u nás opravdu vyskytují?

Mirek Dušín se za ty roky, co nás mladé čtenáře provází na stránkách komixů, stal symbolem slušnosti, férovosti, cti, morálky - podobně jako se třeba Mirek Topolánek stal symbolem gulí.
Učil nás, že obdiv můžeme získat tím, že v životě neřekneme sprosté slovo. Že máme bojovat vždy rovně, čestně a sportovně, a neuchylovat se k podrazům jako ostatní, protože i když prohrajeme, ten pocit, že se tak stalo podle pravidel, je k nezaplacení.

Zákaz Mirka Dušína na mne tvrdě dolehl, a to jak z důvodu vnitřní spřízněnosti, tak zejména kvůli bezohlednosti a necitlivosti, s jakou byl proveden.
Duševní otřes byl natolik silný, že mě inspiroval k napsání jednoaktového mikrodramatu, jehož ukázku uvedu níže. Jmenuje se stejně jako článek, a kompletní hru si můžete objednat na obvyklé adrese, tedy Huyer.Education.EU.com. Věřím že vám poskytne spoustu zábavy za dlouhých zimních večerů a stane se frekventovanou položkou na repertoáru vašeho rodinného divadla.

Ukázka:

Osoby a obsazení:
Jindra Hojer – JiH
Rychlonožka – Ryc
Jarka Metelka – JaM
Červenáček – Čer.

Klubovna Rychlých Šípů, na stole uprostřed místnosti notebook, na jeho monitoru přihlašovací formulář iHlasatele. Po místnosti vzrušeně přechází Jindra Hojer, občas se s výrazem naděje podívá na monitor, vzápětí zklamaně odvrací hlavu.
Do místnosti vstupuje Jarka Metelka.
JaM: vzrušeně
Už jsi to slyšel? Mirka Dušína prý zakázali

JiH: máchne rukou k monitoru
Jsou toho plné noviny. Před chvílí to vyšlo. Strašné...

JaM: nevěřícně kroutí hlavou
Nechápu to. Zakázat Mirka... proč zrovna jeho?!!! 
otočí se k JiH s výrazem bezradnosti

JiH:zamyšleně
Nevím, taky to nechápu... asi někomu vadil. Víš kolik má nepřátel...

JaM:zamyslí se, pak začne počítat na prstech
...počkej... Štětináč... Dlouhé Bidlo... Bohouš... kluci ze strakovky...

JiH:
Nemyslím, že by to byl někdo z nich. Tohle vypadá na někoho, kdo má hodně dlouhé prsty

JaM:překvapeně vzhlédne
...počkej, ty myslíš...?

JiH
Ne. Tleskač se včera zabil. Vjel na kole do drátů vysokého napětí.

JaM: se zadostiučiněním
Já mu říkal, ať nejezdí tak nízko... ale kdo tedy?

JiH:nasadí tajuplný výraz
Myslím, že se to brzy dozvíme...

Zvenčí se ozvou spěšné kroky, vchází Rychlonožka
Ryc:
Kucí, už jste to slyšeli? Prej nám zcenzurovali šéfa.

JiH:
Ano, právě to tu probíráme. Je to podlé a zbabělé, zvlášť vůči Mirkovi. Ten se ke všemu stavěl čelem.

Ryc, s pobavením, vzápětí zvážní:
Jo, i k tramvaji... a to se s tím fakticky nedá nic dělat?

JiH: s výrazem beznaděje zavrtí hlavou
Musí prý doložit totožnost... občankou nebo řidičákem...

JaM:vzrušeně vyskočí, oči mu planou rozhořčením
Cože?! Občankou?! Řidičákem?! Kde by je vzal, vždyť je to ještě dí... puber... jinoch!!!

Ryc: zatváří se znechuceně, procedí skrz zuby:
Plantážníci!

Jarka s Jindrou na něj pohlédnou se zjevným nesouhlasem

JaM:
Tak tohle by Mirek nikdy neřekl.

Ryc: zatváří se zahanbeně, pak se omluvným tónem omluví
Já vím, to mi jen tak ujelo. To tím vzrušením, je toho dnes na mě trochu moc.

Zvenčí se ozvou kroky, vchází Červenáček
Čer:
Kluci, nevíte co je s Mirkem? Teď jsem ho potkal, a jako by mě neviděl. Díval se do země a pořád dokolečka si mumlal:“...to je nečestné a nesportovní...“

Ryc, překvapeně:
Ty to ještě nevíš? Mirkovi zrušili účet v iHlasateli...

Čer: vykulí oči
Týjo, fakt? Mirkovi, jo? Jak je to možný?

JiH:
To jeho jméno je prý neobvyklé. Nečeské.

Čer: přemýšlí, pak, protože sem přišel rovnou z angličtiny, ho něco napadlo
A co kdyby se přejmenoval třeba na Soulín, to by nevzali? To přece zní dost česky, ne?

JaM: zamyšleně převaluje slovo na jazyku, pak se zatváří nesouhlasně
Soulín... Soulín... ne, myslím že tohle by Mirek taky nikdy neřekl...

 

 

 

 

 

 

Autor: Bedřich HavlíčekBedřich | čtvrtek 1.11.2012 16:36 | karma článku: 17,98 | přečteno: 1393x
  • Další články autora

Bedřich HavlíčekBedřich

Jsme civilizace na odstřel?

Při čtení rozhovoru s přímým svědkem pažížského masakru, zpěvákem kapely Eagles of Death Metal Jesse Hughesem, mi nebylo nejlépe. Ani ne tak z popisované chladnokrevné brutality vrahů, jako spíš z bezradnosti a odevzdanosti obětí.

26.5.2016 v 18:10 | Karma: 35,66 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Turci konečně dobyli Vídeň

Ve Vídni je dobojováno. Tentokrát ale o výsledku nerozhodl Jan III. Sobieski se svými okřídlenými rytíři, ale korespondenční hlasy, které se slétly kdoví odkud...

23.5.2016 v 18:36 | Karma: 47,06 | Přečteno: 7427x | Diskuse| Politika

Bedřich HavlíčekBedřich

Hate Free realismus

Politika občas mívá tendenci zapřáhnout kulturu do svých služeb. Když se jí to podaří, vznikne parodie.

17.5.2016 v 17:58 | Karma: 40,14 | Přečteno: 2113x | Diskuse| Politika

Bedřich HavlíčekBedřich

Proč zrovna my jsme Rudí?!

Svět je stále barevnější - regály v hypermarketech hýří barvami jako jarní louka, po ulicích metropolí skotačí duhové průvody, politici maskují svoji ideovou šeď barevnými šálami.Barevné opojení se nevyhnulo ani revolucím.

30.11.2014 v 8:27 | Karma: 15,63 | Přečteno: 827x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Za světlými zítřky v politicky korektní košili

Když modul Philae dosedl na povrch komety 67P (jméno neuvedu, abych nebyl za rusofila), zažíval doktor Matt Taylor svoji hvězdnou hodinku. Bohužel si vzal špatnou košili, a tak se jeho vědecký a profesní triumf málem změnil v sešup a pád.

20.11.2014 v 19:21 | Karma: 25,78 | Přečteno: 661x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Co mi fakt vadí na Nezbedných Koťátkách

Poslední dobou seriozní zpravodajství moc nesleduji, ale mediální vlna, kterou způsobily výroky našeho prezidenta na adresu nejpopulárnější světové kapely, prostě nešla přehlédnout.

19.11.2014 v 10:58 | Karma: 30,35 | Přečteno: 1383x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Máme vůbec rozvědku? ... asi jo.

Samozřejmě že máme, tady se musím prezidenta Zemana zastat. A ne jednu. Horší je to ale s důkazy o přítomnosti ruské armády na Ukrajině.

7.9.2014 v 8:11 | Karma: 30,22 | Přečteno: 1207x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

"1000" aneb Putin u Teplých Bran

Když jsem minulý týden zaslechl z úst ukrajinského prezidenta zprávu, že Rusové v počtu cca tisíc mužů podnikli invazi na Ukrajinu, strnul jsem.

5.9.2014 v 16:23 | Karma: 29,01 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Co jsme poslouchali v době kamenné: LED ZEPPELIN

Jak se dělá olověná vzducholoď? To se vezme hodný kus rokenrolu, menší kousek blues, něco málo ostrovního folku, a všechno se to důkladně promíchá a lehce přichutí orientálním kořením – ale fakt lehýnce, orient má tendenci přebíjet ostatní chutě a vůně. A pak se to za stálého míchání nechá zvolna metalizovat.

6.12.2013 v 8:03 | Karma: 23,18 | Přečteno: 1359x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

GILL MILLoš

Pomsta je pokrm, který je nejlépe podávat za studena, říká staré klingonské přísloví. A protože má náš současný prezident ke klingonům blízko, samozřejmě se jím řídí.

4.11.2013 v 9:24 | Karma: 26,43 | Přečteno: 3562x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Meteorologové hlásí: V kauze Nagyová čekáme mlhu

Tak jsem si v minulém článku sám naběhl na wydle. Člověk si říká – to se mi nemůže stát, aby mě semlela mediální masáž, proti propagandě jsem přece přirozeně imunní... a bác ho. Ony si ty bulvární titulky umějí najít cestičku i do trénovaných hlav.

17.6.2013 v 8:47 | Karma: 9,29 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Meteorologové hlásí: Nečas skončil

„ Lomikare Lomikare, do roka ha do dne, hin sa hukáže!“, pravil známý chodský rebel, když mu nasazovali oprátku. A opravdu, rok se s rokem sešel, a Lomikar šel pod drn.

14.6.2013 v 19:50 | Karma: 19,10 | Přečteno: 903x | Diskuse| Politika

Bedřich HavlíčekBedřich

Co jsme poslouchali v době kamenné: Black Sabbath

V dobách, kdy jsem získával první hořké zkušenosti s alkoholem a snil horké sny o prvních zkušenostech s děvčaty, kraloval na diskotékách, zábavách a odpoledních„čajích*“SSM Paranoid – neuvěřitelně jednoduchá až primitivní skladba s neuvěřitelným energetickým nábojem.

2.6.2013 v 8:16 | Karma: 21,39 | Přečteno: 935x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Poručíme penisu vagíně

Bývalí komunisté poroučeli větru a dešti, a byli v tom docela úspěšní. Vítr a déšť si sice dál foukali a pršeli kdy je napadlo, ale demaskovali tím svůj protilidový a reakcionářský postoj, takže hned bylo každému jasné, kdo může za problémy.

19.5.2013 v 13:41 | Karma: 19,22 | Přečteno: 1225x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Proč jsem volil Zemana

Možná budete kroutit hlavou, že má ještě někdo potřebu vyjádřit se k něčemu tak neaktuálnímu, jako je volba prezidenta, ale já to prostě dřív nestihl. A navíc to není k volbě samotné, ale k reakcím na ni.Když jsem předminulý týden po čtvrtroce nahlédl do diskusí, překvapila mě na jedné straně studená akademičnost, a v protikladu k ní dětinskost řady příspěvků.

16.4.2013 v 8:55 | Karma: 17,85 | Přečteno: 635x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Evropa se bouří, chce zamést s daňovými ráji

Obvykle si titulky nevypůjčuji, ale tentokrát jsem nemohl odolat. Titulek ze spřáteleného bulváru (LN), a zejména jeho příkrý rozpor s obsahem článku, mi tolik připomněl mládí...

15.4.2013 v 9:04 | Karma: 34,33 | Přečteno: 3262x | Diskuse| Politika

Bedřich HavlíčekBedřich

Přes hardcore k světlým zítřkům?

Milouš Zeman vyvěsil na svém dočasném* sídle modrý ubrus s vyznačenými místy pro skleničky k slavnostnímu přípitku. No co, je to jeho sídlo,ne? Ať si tam věší co chce...

5.4.2013 v 8:05 | Karma: 23,01 | Přečteno: 645x | Diskuse| Společnost

Bedřich HavlíčekBedřich

Nickobraní, aneb Sbohem a dík za všechny ty banány...

Podle zeměplošských učenců je banán jakýmsi druhem ryby, který se přizůsobil životu na stromě. My banánologové víme, že tomu tak není. Banán neroste, ale vzniká, a to velmi specifickým způsobem - přeletem přes nos.

31.10.2012 v 14:38 | Karma: 27,19 | Přečteno: 1499x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Švýcarsko se připravuje na krach EU

Tak jako mají někteří živočichové schopnost předvídat požár nebo zemětřesení nebo jinou živelnou katastrofu, tak mají malé neutrální státečky schopnost předvídat katastrofy společenské.

18.10.2012 v 11:23 | Karma: 27,09 | Přečteno: 1566x | Diskuse| Ostatní

Bedřich HavlíčekBedřich

Nezlobte se, ale za tu nobelovku můžu asi já...

Když jsem psal kdysi na úsvitu svého blogerského věku článek Kdo může za mír, netušil jsem, jakou lavinu událostí tím spustím.

12.10.2012 v 16:10 | Karma: 17,32 | Přečteno: 834x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1780x
... sátiletý vývojář už víc než půlstoletí žasnoucí nad tajemstvími vesmíru, nestranný, nemastný, ale politikou zmítaný proti své vůli